sjukt seg stad

Jaha, då har man börjat blogga här med då.. va la på tiden!
Har en hel del frustrationer som bör släppas ut på ett hyfsat diskret sätt..
Jaha, har kommit på det att Skövde är nog en av sveriges mest sega städer.. känns som om hela stan ligger i ide.. när solen tittar fram, som häromdan, satt det och gick runt HUR MYCKET FOLK som helst överallt på stan men som idag när det kanske inte är sådär kalas ute då ser man inte nån.. kanske nån som springer mot busshållplatsen eller alla studenter som traskar från skolan och till stationen..
Tur att Göteborg ligger nära.. annars hade jag nog faktiskt blivit helt tokig!

Ja, annars då.. då ligger det soffinköp i luften.. hittade en riktigt snögg en på EM möbler som jag iag eller imon ska åka och beställa! det är änna dags att göra en förändring här i lägenheten.. ska dessutom färga håret superblondt imon me, varför inte lixom..?

Och nu när jag ändå e inne på att snacka skit om denna jäkla skitstad så måste jag säga en sak till.. dialekten!! kom igen! hur pratar man här?? jag kommer ju från landet men inte fan låter jag eller ser ut som det, haha tycker väl jag iallafall =o) men folk här.. hamnade brevid två stycken vänninor i skoaffären idag.. den ena satt och provae ett par skor och var supernöjd med dem och tyckte dem va skitfina osv. så jag satte mig precis bakom dessa två damer bara för å lyssna till denna knepiga dialekt..
haha så efter en bra hög med lovord till dessa skor hon provade utbrister hon plötsligt:
- Men du!! vet du vad jag kom på? jag köpte ett par skor förra veckan, du vet dem där riktigt dyra, fina! Och dem ser ju exakt ut som dessa!! Herregud då kan jag ju inte köpa dem här, det skulle ju vara onödigt! Vilken tur att jag kom på det du!

hahahaha man undrar ja ibland vart folk har huvudet.. men som sagt.. bara i Skövde..image2

Kommentarer
Postat av: Sara

Åhhh va kul att du skaffat blogg!! möcke bra initiativ får ja säga..så ja får läsa om alla dina bravader i skövde..hahaha. ska snart börja skriva i min med tänkte jag...jag som trodde halmstad hade den fulaste dialekten, får åka på studiebesök te skövde o se hur de ligger te tror ja..

Först ut i kommentatorsboxen är jag med, känns himla bra =)puss på dej hjärtat!

2008-04-09 @ 16:06:36
URL: http://sarasjoegrejn.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0