Bevare of the ducks!

Ja en ny dag i denna stad.. Idag har det hunnits med mycket vill jag lova!
Först en mikrolektion i 3timmar.. räkning,räkning,räkning.. vi räknade ut hur stora totalkostanderna blev då arbetskraften och maskinparken ökade och minskade och massa jäkla kurvor å grejer... trevligt,trevligt..
Lite rast där emellan och sen vart det grupparbete jobb i 3timmar med min älskade marknadföringsgrupp.. hehe det är ju inte tyst när vi diskuterar iallafall, det är bra de ! =o)
Sen bar det av till frissan! Fick färgat mitt gula hår blondt igen! SKÖÖÖÖÖÖÖÖNT!!!
å nu sitter jag här hemma.. malin å emma va precis här å vickan sitter brevid å tjötar i telefon... typiskt.. så jag får la blogga lite då ;o)
har vart en rätt bra dag ändå.. om än lite stressig.. 

Men jag va med om en traumatisk sak igår som jag måste skriva och varna lokalbefolkningen här i skövde om..
Bevare of the ducks!
Det finns nämligen en liten park precis bakom min lägenhetsbyggnad här i skövde... och i denna tjusiga park så bor det ankor.. å gåsar, eller som jag så fint fick förklarat för mig idag, gäss!
Och vi pratar inga vanliga gäss... vi pratar heman gäss! alltså shcwarsnegger gäss... huuuur stora som helst..

Dock har dessa gåsar, ellr gäss, vart rätt snälla när man sprungit på dem lite då å å på promenader... MEN..
igår då jag helt oprovocerat gick på stigen i parken såg jag dessa två monster stå vid sidan av vägen.. givetvis bestämde sig dessa två för att gå över vägen precis när jag kom.. okej, tänkte jag.. jag väntar väl då.. vem bråkar me gäss lixom?
så jag stog jag stilla ungefär 1-2 m ifrån dem och väntade då givetvis som en snäll svensk på att dem ska korsa den jäkla vägen...
men nejdå, helt plötsligt så vändr dem på sig tittar på mig, hukar sig, skjuter ut halsen så den blir minst en meter lång, skriker och börjar springa mot mig!!!!
hallå? vad gör man då? jo man springer för sitt liv åt andra hållet!!!!!!!
dessutom  när ja senare gick en annan väg för att undkomma dessa monster så såg jag en avrättad anka ligga på stigen.. det låg nämligen bara ett ankhuvud på vägen... jag misstänker organiserad brottslighet ankorna emellan... så skövdebor... Bevare of the ducks!!

positivt idag: mina strumpor blev inte blöta när ja trampade i en vattenpöl!! woho! tänk vad ett par nya hela skor kan göra..
+ Pers fina bild och att han har skaffat facebook =o)

nattinatti.. over and out

Kommentarer
Postat av: blond

en microlektion på 3 timmaar?? tycker jag låter som en meeeeeega lektion...höhöhö ;o)!! ahh, vettu..jag fick gå emellan ett ankbråk häromdan när ja va ute o sprang..dom skulle dödat varandra annars! hahaha. Crazy animals. Puss.

2008-04-11 @ 08:19:03
URL: http://sarasjoegrejn.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0